lovisa, 8 april

hello!

idag tvingade jag mig upp ur sängen och drog mig ner till duschen, blä. jag är så grymt skoltrött! men idag i skolan har de sattit upp en nedräkningslista till sommarlovet ! och det är bara 46 dagar kvar eller nått ! det är ju inte alls mycket. i alla fall, i skolan hade vi musik och vi jobbade med vår extremt proffsiga låt. sen hade vi so och vi fick tillbaka proven! jag fick mvg, yiho! därefter hade jag, maya och emelie lunch och vi spelade kort i cafeterian! haha, sen när vi hade franska så var det komiskt igen. igår kom vi på att vi har ganska sjuka franska lektioner, våran lärare är typ alltid ute i grupprummen för dit går alla och sätter sig medans jag, maya, emelie och amie sitter kvar. och maya och emelie har alltid krig med att förstöra varandras mappar.. de hade då det här lilla kriget igår och de låg på golvet och skrev och hög med pennor, och läraren sa inte till oss, hon var inte där. jag och amie satt en meter bredvid vid bordet och pratade värsta seriöst. hahha, det måste sett rätt kul ut! sen när de hade sagt peace för dagen satte dig sig normalt igen och fortsatte jobba. såhär är det nästan varje franskalektion nuförtiden och vi har inte tänkt på att det är sjukt förens nu. idag så rök både maya och emelies mappar, eller ja, de blev sönderrivna, -i deras krig då- så nu hoppas vi att krigen slutar! haha.

min käre vän mattias fyller ju år idag också
jag må han leva, jag må han leva, jag må han leva ut i hundrade år
javisst ska han leva, javisst ska han leva,
javisst ska han leva ut i hundrade år!


jag har kännt honom sen jag gick i nollan, det är det som är så speciellt med mina närmaste kompisar.
susanna har jag kännt sen jag kom till världen,
lina har jag kännt sen dagis!
maya, mattias, håkan och torgny har jag gått i samma klass som i 8 år, enda från förskoleklass har jag kännt dem!
sen sattes två klasser ihop i fyran och emelie , lina och elin började i samma klass som oss också! jag tycker det märks också, jag trivs verkligen med dem, jag kan va helt migsjälv. underbart! men men.. haha, nog snackat om det, nu ska jag vänta på att suh kommer tilbaka från middagen och sen så ska jag gå ner till lillebror, jerker och mamms, sen ska jag kanske ut lite och ta lite kort, men det blir säkert aldrig av. haha

L.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0