susanna, 16 april

Hej everyhopa,


Fick sån sommarlust att jag var tvungen att föreställa mig lite olika scenarion.
Vilken sommar vill du ha?


Scenario 1: Stadssommar

image136
Soundtrack: Those dancing days - those dancing days
Månad: Juni
Du och en nära vän har ligger i en park och tar en paus efter intensiv shopping på götgatan. Du har fyndat ssolglasögon och diverse 2hand fynd. Nu ligger ni på gräsmattan och pratar och skrattar om kvällens grillfest över en coca cola. Nu ska ni gå iväg och köpa bland annat jordgubbar till grillfesten, innan ni sätter er på bussen och skyndar hem för att förbereda det föräldrafria huset för alla roliga gäster som ska komma. Solen steker i ryggen och ni längtar verkligen efter badet som väntar hemma. Du har på dig jeansshorts och en tunn blommig topp, samt lagom klackade skor och en liten väska slarvigt slängd över axeln.


Scenario 2: Festivalsommar

image138
Soundtrack: Fluorescent Adolescent - Arctic Monkeys
Månad: Juli
Du är precis hemkommen från veckans bästa konsert av ditt favoritband. Glada grupper nynnar på musiken och kvällssolen lyser fortfarande starkt. Du fräschar upp dig lite och slänger en tunn kofta över axlarna innan ni drar ut för att dansa och träffa gårdagens span. Han har stora gummistövlar, slitna jeansshorts och en tisha, och lite björn gustafsson utséende. Han och hans kompisar känner igen dig och dina kompisar och ni går tillsammans och kommer lite närmare varandra, byter mobilnr osv.

Scenario 3: Lantsommar
image139
Soundtrack: Newfound lover - Smala Sussie
Månad: Augusti
Du och dina vänner har kollat på erat favorittvprogram som ni följt hela somaren. Efteråt lägger ni handdukarna på axeln, och springer ner till cykelståndet. Solen håller just opå att gå ner och färgar hela världen rödrosa. Björkarnas ljusröda löv silar ljuset när ni skjutsar varandra upp till en annan kompis för att ta med henne ner till sjön. I nerförsbacken börjar alla sjunga signaturmelodin till erat tv-program, och ni skrattar och tjoar så att de ekar över de tysta markerna som annars bara vibrerar av syrsorna.
När ni kommer till eran brygga springer ni och hoppar i. Det ljumma vattnet svalkar och efter mycket plaskande går ni opp på bryggan och dricker den medhavda chokladen. Ni har handdukarna omkring er, ser solen gå ner över den hemvana sjön som nu ligger stilla med endast krusningar på vattenytan som minne från erat badande. Ni pratar om sommarn som blev den bästa nånsin, och diverse problem med olika vänner.

Scenario 4: Chartersommar
image140
Soundtrack: Beautiful girls - Sean Kingston
Månad: Juli
Du ligger i solstolen oc läser din absoluta favoritbok. Solen börjar att bränna din redan brända rygg och du förstår att du måste kasta dig i vattnet snart, men boken är för spännande. När den är klar, efter ett lyckligt men cliffhanger-slut. Du och din kompis skrattar åt din uppskrämda min (boken) och sedan vadar nmi ut en bit i det turkosa vattnet innan ni kastar er ut, och ligger och flyter på madrasserna ett tag. En kille i din ålder visslar och vinkar in er mot land. Han har stora bruna ögon och lockigt hår, och ett stort léende på läpparna. Ni träffade honom och hans kompis igårkväll, och ni är lite flirtiga mot varandra. "Hej!" ropar han. "Får man bjuda på en glass?" Ni går upp och möter hans kompis, som tyckte om din kompis. Sedan sitter ni och pratar och skrattar hejdlöst över en glass och efter en snabb kyss bestämmer ni er för att ses igen. Hoppfulla går ni hem förbi de skräniga gatorna med varm varm kullersten och mysiga restauranger för att gör er i ordning på hotellet.

Okej, dags att plugga. Helt somrig och pirrig i hela kroppen,gud vad jag längtar!

Sommarkramar,
S.


Kommentarer
Postat av: johanna

Härliga bilder! Önskar dig en helt fab onsdag! Titta gärna in på min blogg!

2008-04-16 @ 10:56:22
URL: http://framtidstankar.blogg.se
Postat av: ebs

ÅH, kan inte bestämma mig! men det måste vara den med kvällsdoppet. Bara det är med ett bra umgänge, men sen är det ju augusti och det gillar jag inte. då är ju sommarn snart slut..

2008-04-16 @ 11:02:13
Postat av: anna-klara

1 eller 4v :)

2008-04-16 @ 11:06:14
Postat av: pänk

Oj håller med ebba. Mycket svårt det här blev! Egentligen festivalsommar men sen ångrade jag mig. Haha ;) men jag tror jag väljer utomlands för det lätt fett härligt, han lät snygg :) fast trean var ju härlig med!
Puss

2008-04-16 @ 11:07:45
Postat av: cecilia

Jag väljer ettan! :):)

2008-04-16 @ 11:17:18
URL: http://amicec.blogg.se
Postat av: belinda

ettan och fyran! :D

2008-04-16 @ 14:50:59
URL: http://belindajohansson.blogg.se
Postat av: Julia

Hallå, du glömde både Båtsommar och Hästsommar, men ändå, jag tror nog jag väljer festivalsommar eller chartersommar :D

2008-04-16 @ 15:03:48
URL: http://hochj.blogg.se
Postat av: Sara

Jag håller solklart med Anna och Belinda, 1 & 4! Dem är ju precis så man vill att sommaren ska vara :) Åh nu får jag värsta sommarkänslorna, längtar så otroligt mycket.

2008-04-16 @ 15:35:33
URL: http://saraborell.blogg.se
Postat av: lovisa

1:an måste jag nog taa! :)

2008-04-16 @ 17:10:48
URL: http://tjofflamoj.blogg.se
Postat av: lovisa

och 3:an SÅÅÅÅÅKLAAARTTT!!!!!! :O:O:O:O

2008-04-16 @ 17:53:00
URL: http://tjofflamoj.blogg.se
Postat av: Anonym

1 2 4 :D

2008-04-17 @ 18:26:29
Postat av: Anonym

jag menade såklart 1 3 4 hihi :D

2008-04-17 @ 18:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0