susanna, 10 augusti

Hej! Det var inte igår!
Jag är hemma från Gotland, åker iväg till Tjörn med Belinda imorgon.  Vet ej om Lovisa är hemma från Filipstad eller ej, vore trevligt att ringa henne.
Jag är förkyld och har ont i magen som en jävla gris men det var jävligt skönt att pusta ut en dag hemma.
Saknar Ami, hon har varit min andra halva i två veckor typ, och lovisa var det från 3 juli till 3 augusti. Shit... det här är första dagen utan någon kompis sen slutet av juni! SICKO! Nej det har varit underbart, en underbar sommar.

Det tar på krafterna att säga det men.... nu är den slut. Jag har bestämt mig att det är bästa sättet att liksom inse det när det är ett tag kvar så jag inte bara blint vägrar att inse att hösten kan komma som förra sommaren. Det kom som en rejäl chock när jag helt plötsligt var tvungen att packa skolväska. *kväljningar*

Men kära barn! Den här hösten ska bli annorlunda! Inget slarv med sönderfallande block och trötta ögon och ostrykna kläder. Jag ska anamma Lovisa-stilen, gå¨och lägga mig vid tio halv elva med morgondagens kläder på galge och en smart med görsnygg väska packad med block miniräknare med mera i prydliga rader. Sedan har jag och ami en hälsodeal bestämd för hösten, morgonen startas med springtur och godis och läsk endast på helger. Tror det blir mycket enklare när man är två! Och alltså vafan. Jag ska sluta gnälla på min skola, bara satsa satsa satsa och komma in på skoljäveln (södra latin) Tisdagar och onsdagar intensiva pluggdagar. Ett riktigt chict skrivbord ska jag skaffa mig! Helgen är ledig (tack mig själv) och övriga dagar. De sista kursveckorna  med en eller två extra pluggdagar.

Undrar just om någon orkar läsa hela det här inlägget? Det blir ofta så efter en lång paus - jag har mycket att säga vänner :)

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0