tjofflamoj, 15 maj

Dagen var finfin, vi bestämde träff med donkenkillen! haha, han kommer till royalpå sin lunch så äter vi tillsammans x)
Idag hade jag ett speciellt humör som jag har en gång i månaden, hehe, och det brukar då visa sig lite i .. ja, allt jag gör. Jag och lovisa hade några intrssanta vilda diskussioner idag - ett om varför hon tog en stor plastpåse istället för en liten till att packa in wienerbröden, till exempel.
Jag har även en tendens att ta förhastade slutsatser (kan man lugnt säga) och vara lite envis, såhär brukar det låta:
lovisa: men susanna, ska du inte fråga vart vi ska ställa dem här?
susanna; äsch, ös in dom bara! hej och hå!
vår handledare fem minuter senare: men alltså tjejer, det är mycket bättre om nå frågar om ni inte vet var grejerna ska vara, nu har det blivit helt fel här...
lovisa; *host*
Detta är en återkommande liten underhållning, som visar sig i allt jag gör i princip. ("äsch, det är ju jättesoligt och varmt, jag behöver ingen tröja!") å dett ahr ju lovisa lite roligt åt.
men det var fan lite läskigt när vi läste dagens horoskop i metro:

Lovisas (skytte): uppträder du utmanande försätter du dig just nu i helt onödiga konfliktsituationer.
Susannas (skorpion): avfärda inte oreflekterat andras synpunkter - där finns nämligen ett och annat att hämta.

Hahaha fyfan vad vi garvade när vi läste det där x)

Vi är olika på så många sätt jag och lovisa, fast ändå är vi liksom.. samma. Hon är lugn och klok och godhjärtad och mild på alla sätt, jag är envis och vild och babblig och klumpig. En perfekt blandning, eftersom jag och lovisa är oskiljaktiga och tvillingsjälar - tänk dig en person som ärl ugn och klok och godhjärtad och envis och vild och babblig och klumpig.
Jag älskar dig lovisa!

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0