lovisa, 11 september

idag är det den 11 september, som vi alla vet är förknippat med hemskheter! själv har jag inte varit med om något speciellt, men jag förstår att många sörjer denna dag. jag är så bortskämd. alla släktingar kvar, (nästan) och världens bästa familj, och världens bästa vänner, vilken klyscha! men det är faktiskt sant. ju mer man har, ju mer vill man ha. man blir bortskämd. jag och pappa diskuterade igår om att det pratas om att sverige ska komma in i en lågkonjuktur nu, eller snart. pappa säger att det inte bara är dåligt för att vi förstör miljön så mycket nu, och att alla konsumerar mer än vi behöver. det är sant, så sant. men jag tycker också att nu när vi är såhär "bortskämda" går det på något sätt inte att bara ta ifrån oss allt. vi är beroende av den lyx vi har. eller är det någon utav er som bara skulle kunna slänga ut datorn, tv:n och sluta köpa kläder stup i kvarten? jag älskar att shoppa titta på tv och sitta vid datorn och sega! men det är inte så som vi borde vara nu. miljön är dåååålig, mycket dååålig, och det är vi som ska leva i den, och våra barn. jag vill i alla fall att mina barn ska få andas frisk luft och kunna bada i vattnet som finns i sjöar och hav.

jag är glad att jag bor i karlstad, oftast.

 
påväg hem till maya, eftermiddagssol!

L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0